torstai 10. elokuuta 2017

Road trip

Paljon naurua, väsymystä, makkaran paistamista, autossa istumista, margaritojen tekoa, sushien syöntiä, maisemien ihailua, mökkeilyä, saunomista, Ruotsin puolella käymistä, Ylläsjärven rannalla telttailua, tunturien ihailua, pakasaivossa käymistä, taas lisää autossa istumista, Venäjän rajalla käymistä, sekä lisää saunomista ja mökkeilyä. Näistä meidän roadtrip oli tehty.

Lähdettiin reissuun perjantaina 4.8 ja ensimmäinä ajettiin Saarijärvelle, jossa vietettiin meidän ensimmäinen yö. Lauantaina suuntana oli Puolanka, jonne päästiin noin kello seitsemän aikaan illalla. Paistettiin makkaraa ja pihviä, juotiin skumppaa ja istuttiin nuotion ääressä. Saunottiin ja pelattiin mölkkyä. Sunnuntaina pienissä oloissa ajettiin kohti Äkäslompoloa. Ennen sitä oli pakko poiketa Ruotsin puolella, jossa syötiin hesen kaltaisessa paikassa melko hyvät hampparit. Olin kyllä niin väsynyt, kun päästiin Äkäslompoloon, että huhhei. Etsittiin melkein kaks tuntia yöpymispaikkaa, kunnes löydettiin hyvä laavu Ylläsjärven rannalta. Pystytettiin teltat uimarannalle ja mentiin nukkumaan. En oo varmaan koskaan ollut niin jäässä, kuin sinä yönä, mutta menihän se niinkin. En ainakaan tullut kipeeksi, vaikka sitä pelkäsinkin. Maanantaina ihaltiin Äkäslompolon maisemia, käytiin katsomassa pakasaivoa ja lähdettiin kohti Suomussalmea. Käytiin Raatteentiellä ja Venäjän rajalla. Sitten takaisin Puolangan mökille ja sauna lämpeemään. Oli kyllä tähänastisen elämäni ikimuistoisin reissu. Suomi on upee paikka.

♡: Milla

1. Ää, niin ihania maisemia! ;_; Joskus kun oon oikein rikas, pitää kyllä päästä matkustelemaan Suomessakin!

1. Jep <3 Kannattaa! Varsinkin pohjosessa päin on niin upeita maisemia :)

2. Hitsit kuinka itsekin haluaisi nyt lähteä vastaavalle reitille reissailemaan :D

1. & mä haluisin nyt jo takasin tonne! :'(

3. Ihana postaus. Itsenkin olen Hepokönkäällä käynyt, niin tuttuja maisemia. :)

1. Voitas melkeimpä joskus ihan tavatakkin. :)

4. Ihania kuvia! Miekin niin haluisin lähteä tommoselle reisulle, mutta tuntuu et tää kesä on ollut hirmu kiireinen jo muutenkin! Onneksi teillä oli hauskaa ♥

5. Aivan mahtavan kuuloinen road trip ja upeita kuvia! Kerkesitte käydä kyllä tosi kivan kuuloisissa paikoissa :)

6. Hyvinhän nää kuvat jakso kattoa! Tosi upeita 😍 Vielä joku päivä pakko itekin päästä!!

1. Kiva! :) Kiitti paljon Noora <3 Tää oli kyllä ihan mahtava reissu!!

7. Kivoja kuvia!
    Mukavalta ja rennolta vaikuttaa teidän reissu. :)

8. Mä haluan kyllä myös ehdottomasti mennä joskus road tripille kavereiden kanssa, koska teillä kuului ja näytti olevan aivan mahtava reissu :) Upeita kuvia muuten! 😍

1. Kannattaa, oli kyllä sen verran kivaa etten malta oottaa seuraavaa reissua! :)

9. Voi miten kivoja kuvia! :) Mä haluisin kanssa lähtee Lappiin mutta taitaa jäädä tänä vuonna vaan haaveeksi :)

10. Seurailinkin road tripiä snäpin kautta ja vitsit kun teillä oli sen ja tän postauksen perusteella kiva reissu! :) ihanan paljon kuvia tässä postauksessa <3 pohjoisin paikka,jossa mä oon käynyt on kolari ja olisi kyllä enemmän kuin jees päästä kiertelemään Lapissa (+Suomessa muutenkin) enemmän, sillä Suomi on todella kaunis maa <3

11. Tosi ihania kuvia, ja reissu oli varmasti ihana! :-)

12. Upea reissupostaus <3 Mahtavat maisemat :) Kivaa viikonloppua :)

1. Kiitos paljon & samoin sinne myös! :)

13. Upeita kuvia ja upeen kuulonen reissu kans! Pitäis ehkä itsekin joskus toteuttaa tämmönen suomi road trip :) Lapissa ois kiintoisaa käydä, ollaan Levillä käyty muutaman kerran hiihtolomalla, mut viime matkasta taitaakin olla jo kymmenisen vuotta vähintäänkin 😅

1. Kiitos Sara <3 Kannattaa toteuttaa! Meillä oli ihan huisin hauska reissu :)