tiistai 1. elokuuta 2017

Halpa ja helppo darraruoka x2



Tarviset: 1 parsakaali, 2 kananmunaa, noin 2 dl korppujauhoja, 1 sipuli, 3 dl juustoraastetta, ripaus öljyä, sekä oman maun mukaan suolaa ja pippuria.

Leikkaa parsakaali paloiksi ja laita kiehuvaan veteen noin minuutiksi. Kaada vesi pois ja anna jäähtyä. Pilko parsakaalinpalaset puukolla pieneksi silpuksi ja kaada kulhoon. Pilko sipuli ja lisää se parsakaalisilpun kanssa samaan kulhoon. Lisää kaksi kananmunaa, korppujauhot, juustoraaste sekä mausteet ja sekoita hyvin. Muotoile taikinasta mieleisiäsi tikkuja pellille ja laita uuniin 200-asteeseen. Annan olla noin kymmenisen minuuttia, jonka jälkeen käännä tikut toisinpäin, jotta molemmat puolet kypsyvät. Anna tikkujen olla uunissa vielä toinen kymmenen minuuttia, jonka jälkeen voit ottaa ne uunista. Kannattaa testata erilaisten kastikkeiden kanssa! Joku tulinen chilikastike vois olla hyvä.



Tarvitset: Uunimakkaraa, juustoa ja pekonia.

Mikä voiskaan olla krapulassa parempaa, kuin uunimakkara, joka on kääritty pekoniin? Normaalin juuston tilalle suosittelen kokeilemaan homejuustoa, joka tekee näistä tuplasti parempia. Tää on sellanen kunnon rasvapläjäys, jota darrassa aina kaipaa. Niiin hyvää ja epäterveellistä!!

Mitä mieltä ootte ruokapostauksista? Näitä ehkä lisää vai onko ehdoton nou nou? Se ois muuten enää pari päivää niin me lähdetään! Siis mä en kestä, kuinka innoissaan tästä voikaan olla. Oon kyllä niin ansainnut pienen miniloman, kun koko kesä- ja heinäkuun paiskin töitä. Kohta mä pääsen hieman relaamaan. Ja mikä parasta, sain myös mun tiistain aamuvuoron vapaaksi! Nyt pääsee hieman pidemmälle ja saa olla hieman kauemmin reissussa, ennekuin täytyy palata kotiin ja mennä istumaan koulunpenkille. Hohhoih, mutta siitä lisää hieman myöhemmin - koska mä en todellakaan vielä ala miettimään koulua. Kohta alkaa loma!

♡: Milla

6 kommenttia:

  1. Ruokapostaukset ja muut leivontapostaukset ovat kyllä mun mieleen! :)

    VastaaPoista
  2. Noi patukat näyttää hiukan epäilyttäviltä - vihree väri ruuassa on aina epäilyttävää mulle xD - mut kuulostaa sen verran hyvältä et täytyypi joskus kokeilla. Oma darraruoka on aika rasvapitosta, mut harvoin tulee kyl kauheesti sillon syötyä et vettä useimmiten vaa litkin xDD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ai :D Mun mielestä noi oli aikas hyviä! Kannattaa testata :)

      Poista
  3. Toi ensimmäinen ruoka herätti mun mielenkiinnon! :D Makkara ei hirveästi oo mun makuun, koska vedin joskus ala-asteella makkaraöverit :DD Ruokapostaukset on kyllä tosi kivoja!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Uu, kiva kuulla!! :) Oi, harmi :D Uunimakkara on niin hyvää!

      Poista